Әуесқойлық

Сөздікқор

1/12

Урок

1/10

Урок

2/10

Урок

3/10

Поздравляем!

Урок закончен

очков
1. Сәйкестендіріңіз
  • Айтыс
  • Әуен
АйтысӘуенКүйсандықДомбыра тарту
  • Күйсандық
  • Домбыра тарту
2. Сәйкестендіріңіз
  • Байқау
  • Өнертапқыш
Байқау ӨнертапқышӘуесқойлықЖеңімпаз
  • Әуесқойлық
  • Жеңімпаз
3. Сәйкестендіріңіз
  • Ою-өрнек
  • Ұлттық киім
Ою-өрнекҰлттық киімТігуҚолөнер
  • Тігу
  • Қолөнер
4. Сәйкестендіріңіз
  • Домбыра тарту
  • Айтыс
  • Әуен
  • Күйсандық
  • Домбыра тарту
  • Айтыс
  • Байқау
  • Әуен
  • Өнертапқыш
  • Күйсандық
5. Тыңдаңыз. Құрастырыңыз
д
Д
қ
Қ
ү
Ү
й
Й
н
Н
с
С
К
К
а
А
ы
Ы
6. Сәйкестендіріңіз
  • Байқау
  • Қолөнер
  • Өнертапқыш
  • Әуесқойлық
  • Күйсандық
  • Байқау
  • Қолөнер
  • Өнертапқыш
  • Әуесқойлық
  • Әуен
7. Тыңдаңыз. Құрастырыңыз
Ә
Ә
с
С
у
У
ы
Ы
е
Е
қ
Қ
л
Л
о
О
қ
Қ
й
Й
8. Тыңдаңыз. Сәйкестендіріңіз
9. Сәйкестендіріңіз
  • Ұлттық киім
  • Жеңімпаз
  • Ою-өрнек
  • Тігу
  • Ұлттық киім
  • Жеңімпаз
  • Байқау
  • Ою-өрнек
  • Әуесқойлық
  • Тігу
10. Тыңдаңыз. Жазыңыз
11. Сәйкестендіріңіз
12. Тыңдаңыз. Құрастырыңыз
13. Сәйкестендіріңіз
14. Тыңдаңыз. Бос орынға тиісті сөздерді қойыңыз
  1. -
    Не
    деген
    көп
    марапаттаулар!
    Сен
    нағыз
  2. -
    Осымен
    үшінші
    рет
    республикалық
    “Жас
    дизайнерлер”
    қатысып
    отырмын!
  3. -
    Құттықтаймын!
    Сен
    киімдеріңде
    басымдылықты
    қоясың
    ғой.
    Меніңше,
    ол
    өте
    ұтымды
    идея.
  4. -
    Иә,
    менің
    киімдерім
    соңғы
    сән
    үлгісімен
    тігілген,
    бірақ
    элементтерін
    қолданамын.
  • киімнің
  • жеңімпазсың!
  • ұлттық
  • байқауына
  • ою-өрнекке
15. Дұрыс нұсқасын таңдаңыз
  • күйсандықта ойнаймын
  • өнертапқышпын
  • дауыс беремін
16. Тыңдаңыз. Сөйлем құрастырыңыз
аппаратты
аппаратты
Осы
Осы
байқауына
байқауына
өнертапқыштар
өнертапқыштар
ұсынамын.
ұсынамын.
17. Тыңдаңыз. Бос орынға тиісті сөздерді қойыңыз
  1. -
    Әлібек,
    сен
    қазір
    республикаға
    фотографсың.
    Алғашында
    бастадым
    дедің.
    Кәсіби
    фотограф
    жолына
    қалай
    келдің?
  2. -
    Алғашқы
    айлығыма
    фотоаппарат
    сатып
    алдым.
    Барлық
    туыстарымды
    Кейін
    суреттерді
    қарасам,
    олардың
    эмоцияларын
    түсіре
    алыппын.
    Содан
    бері
    мен
    тек
    қана
    портреттік
    репортаж
    жасаймын.
    Адамдардың
    бетін
    ғана
    түсіру
    арқылы
    олардың
    эмоциясын,
    сезімін
    көрсетемін.
  • әйгілі
  • суретке
  • кәсіби
  • түсірдім.
  • әуесқойлықтан
18. Дұрыс нұсқасын таңдаңыз
  • байқауға қатысу
  • әуесқой спорт
  • әуесқой композитор
  • видеоролик түсіру
19. Тыңдаңыз. Дұрыс нұсқасын таңдаңыз
  • Ол әуен жазады
  • Ол білімді композитор
  • Музыкалық мектепте оқиды
20. Дұрыс нұсқасын таңдаңыз
  • Домбыра тарту туралы
  • Ұлттық киім туралы
  • Оның әуесқойлығы туралы
21. Тыңдаңыз. Дұрыс жауапты таңдаңыз
Мақпалдың әріптесі неге таңқалды?
  • Мақпал әйгілі қолөнерші
  • Мақпалдың жинағы жарық көрді
  • Мақпал ою-өрнек қияды
22. Тыңдаңыз. Дұрыс нұсқасын таңдаңыз
  • Мақпал мектепте жұмыс істейді
  • Әкесі жинақ шығарды
  • Мақпалдың әуескойлыгы - ою қию
23. Диалогты тыңдаңыз
24. Қайта тыңдаңыз. Жауап беріңіз
Қанат шығармашылығын қалай бастады?
  • Disneyмен келесімшартқа отырудан
  • Кетчуппен сурет салудан
  • Картоннан сурет қиюдан
25. Қайта тыңдаңыз. Бос орынға тиісті сөздерді қойыңыз
  1. -
    Мен
    үйренген
    суретшімін,
    шығармашылықпен
    бес
    жыл
    бұрын
    айналыстым.
    Ол
    кезде
    мен
    суреттерді
    картоннан
    сосын
    бір
    күні
    жапырақтан
    қиып
    көрдім.
    Кейін
    мен
    әртүрлі
    материалдармен
    Мен
    құммен,
    кетчуппен,
    кофемен,
    шоколадпен,
    шеге
    және
    жіппен
    сурет
    салдым.
    Сосын
    бұл
    мен
    «Сурет
    салудың
    100
    әдісі”
    атты
    кішкентай
    жобаға
    айналдыруды
    шештім.
    Менің
    мақсатым
    сурет
    салудың
    мейлінше
    көп
    әдісін
    игеру.
  • салдым.
  • әуесқойлығымды
  • өздігінен
  • қиятынмын,
  • сурет
26. Қайта тыңдаңыз. Дұрыс орналастырыңыз
  • Мен өздігінен үйренген суретшімін, шығармашылықпен бес жыл бұрын айналыстым.
  • Сосын бұл әуесқойлығымды мен «Сурет салудың 100 әдісі” атты кішкентай жобаға айналдыруды шештім.
  • Ол кезде мен суреттерді картоннан қиятынмын, сосын бір күні жапырақтан қиып көрдім.
  • Кейін мен әртүрлі материалдармен сурет салдым.
  • Мен құммен, кетчуппен, кофемен, шоколадпен, шеге және жіппен сурет салдым.
27. Мәтінді оқыңыз, тыңдаңыз
Павлодарлық колледждің студенті Иманбек Зейкеновтің Американдық рэпер Карлос Сент Джонның әуеніне жазылған ремиксі төрт апта бойы әлемдік чарттардың басында жүрді. Әуен Apple Music-тің ондығына кірді, Shazam музыкалық қосымшасында 6,5 миллион рет қаралды, Яндекс музыка чартында бесінші орын алды, Spotify-да төрт миллион рет тыңдалып, рэпер Карлос Сент Джонның YouTube каналында бір миллионнан аса қаралды. Иманбек Павлодар облысының Ақсу қаласында дүниеге келді. Оның музыкалық білімі жоқ, ол әуенді жүрегімен сезеді. “Бес ай бұрын теміржол станциясына сигналшы болып жұмысқа орналасқаным әуен жазумен байланысты болмаса да, әуенді зор қуанышпен жасаймын. Карлос Сент Джонның әуенініне жасалған трэк екі сағаттық тәжірибенің нәтижесі. Осындай жетістікке жетемін деп ойлаған жоқпын. Сол уақыттан бастап Saint JHN лейблімен әріптестік басталды”, - дейді Иманбек. (tengrinews.kz бейімделген)
Толығырақ
28. Мәтінді қайта оқыңыз, тыңдаңыз. Жауап беріңіз
Павлодарлық колледждің студенті Иманбек Зейкеновтің Американдық рэпер Карлос Сент Джонның әуеніне жазылған ремиксі төрт апта бойы әлемдік чарттардың басында жүрді. Әуен Apple Music-тің ондығына кірді, Shazam музыкалық қосымшасында 6,5 миллион рет қаралды, Яндекс музыка чартында бесінші орын алды, Spotify-да төрт миллион рет тыңдалып, рэпер Карлос Сент Джонның YouTube каналында бір миллионнан аса қаралды. Иманбек Павлодар облысының Ақсу қаласында дүниеге келді. Оның музыкалық білімі жоқ, ол әуенді жүрегімен сезеді. “Бес ай бұрын теміржол станциясына сигналшы болып жұмысқа орналасқаным әуен жазумен байланысты болмаса да, әуенді зор қуанышпен жасаймын. Карлос Сент Джонның әуенініне жасалған трэк екі сағаттық тәжірибенің нәтижесі. Осындай жетістікке жетемін деп ойлаған жоқпын. Сол уақыттан бастап Saint JHN лейблімен әріптестік басталды”, - дейді Иманбек. (tengrinews.kz бейімделген)
Толығырақ
Мәтін не туралы?
  • Иманбектің ремиксінің әлемге әйгілі болғандығы туралы
  • Иманбектің туған ауылы туралы
  • Иманбектің мамандығы туралы
29. Мәтінді қайта оқыңыз, тыңдаңыз. Дұрыс нұсқасын таңдаңыз
Павлодарлық колледждің студенті Иманбек Зейкеновтің Американдық рэпер Карлос Сент Джонның әуеніне жазылған ремиксі төрт апта бойы әлемдік чарттардың басында жүрді. Әуен Apple Music-тің ондығына кірді, Shazam музыкалық қосымшасында 6,5 миллион рет қаралды, Яндекс музыка чартында бесінші орын алды, Spotify-да төрт миллион рет тыңдалып, рэпер Карлос Сент Джонның YouTube каналында бір миллионнан аса қаралды. Иманбек Павлодар облысының Ақсу қаласында дүниеге келді. Оның музыкалық білімі жоқ, ол әуенді жүрегімен сезеді. “Бес ай бұрын теміржол станциясына сигналшы болып жұмысқа орналасқаным әуен жазумен байланысты болмаса да, әуенді зор қуанышпен жасаймын. Карлос Сент Джонның әуенініне жасалған трэк екі сағаттық тәжірибенің нәтижесі. Осындай жетістікке жетемін деп ойлаған жоқпын. Сол уақыттан бастап Saint JHN лейблімен әріптестік басталды”, - дейді Иманбек. (tengrinews.kz бейімделген)
Толығырақ
  • Иманбек белгілі рэпермен ән жазды
  • Иманбек әуесқой музыкант
  • Иманбек YouTube каналындағы ролигі арқылы әйгілі болды
30. Әңгіме жүргізіңіз
  • Бот
  • Байқауға қатысасың ба?
  • Құтты болсын, ботам.
  • Қашан келдің?
Сөздікқор
Айтыс
Хобби
Әуесқойлық
Айтыс
Песенное-поэтическое состязание поэтов-импровизаторов
Домбыра тарту
Домбыра тарту
Играть на домбре
Әуесқойлық
Тігу
Изобретатель
Өнертапқыш
Қолөнер
Рукоделие
Байқау
Ою-өрнек
Пианино
Күйсандық
Ою-өрнек
Мелодия
Әуен
Байқау
Конкурс
Айтыс
Жеңімпаз
Победитель
Айтыс
Айтыс
Национальная одежда
Ұлттық киім
Ою-өрнек
Орнамент
Күйсандық
Домбыра тарту
Шить
Тігу

Поздравляем!

Урок закончен

Грамматиика

Реттік сан есімдер


Реттік сан есімдер заттың саналу ретін, орнын, тәртібін білдіріп, -нешінші?-қаншасыншы? деген сұрақтарға жауап береді.

Жасалу жолы: Сан есім + -ыншы, -інші-ншы, -нші

Нақ осы шақтың күрделі түрі қимыл-әрекеттің сөйлеп тұрған сәтте нақты орындалып жатқанын білдіреді.

Етістіктің бұл формасы негізгі етістікке көсемшенің -ып/-іп,-п,-а/-е,-й жұрнақтары жалғанып, одан кейін тұр, жүр, отыр, жатыр етістіктеріне жіктік жалғаулардың тіркесуі арқылы жасалады.


Бар, жоқ, иә модаль сөздері

Бар, жоқ, иә модаль сөздері құптау, жоққа шығару, барлық, жоқтық мәндерді білдіру үшін қолданылады. Иә модаль сөзі жіктелмейді.


Қыстырма сөздер.

Ойдың кімнен шыққанын білдіретін қыстырма сөздер. 

айтуынша , оның пікірінше, меніңше, ғалымдар көрсеткендей

Қатыстық сын есімдер

-лы/-лі,-сыз/-сіз,-лық/-лік,-ғы/-гі, -тық/ік  жұрнақтардың жалғануы арқылы басқа сөз таптарынан жасалады.

Мысалы: әдемілік, портреттік, әуесқойлық


Жедел өткен шақ

Жедел өткен шақ сөйлеп тұрған сәттің алдында ғана орындалып, болып өткен іс-әрекетті білдіреді.

Жедел өткен шақ етістік түбіріне -ды/-ді, -ты/-ті жұрнағының жіктелуі арқылы жасалады.

Мысалы: Кітапханада кешке дейін отырды.

Есімше – сын есімге де, етістікке де тән белгілерді қамтитын және заттың қимылға қатысты сипатын білдіретін етістіктің ерекше бір түрі.

Мысалы: жазған, сөйлеген, көрген.

 

Жасалу жолы: етістік +

-ған/-ген,-қан/-кен 

-атын/-етін,-йтын/-йтін

-ар/-ер, -р

-мақ/-мек,-бақ/-бек,-пақ/-пек

-ушы/-уші

Көмектес септігі

Көмектес септігінің сұрақтары: кіммен?немен?

Қосымшалары: -мен,-бен,-пен,-менен,-бенен,-пенен.


Көмектес септіктегі сөз төмендегідей мәнде қолданылады:

-іс-әрекеттің қандай құралмен атқарылғанын білдіреді: Алманы пышақпен кесті. Ағашты  балтамен шапты.

Ілік септігі


Ілік септігінің сұрақтары: кімнің? ненің?

Қосымшалары:-нің/-нің,-дың/-дің,-тың/-тің.

Ілік септік формасындағы сөз әрдайым тәуелдік жалғаулы сөзбен тіркеседі.

Ілік септікте тұратын сөз үнемі тәуелдік жалғаулы сөзбен байланысты болады.

Ілік септік формасындағы сөз заттың иесін білдіреді: дәрігердің міндеті, институттың ғимараты т.с.с.