4. Қарым-қатынас

Сөздікқор

1/12

Урок

1/10

Урок

2/10

Урок

3/10

Поздравляем!

Урок закончен

очков
1. Таны және оқы.
  • Тапқыр жауап
  • Көпшлік алдында сөйлеу
Тапқыр жауапСөзшеңДілмарлықКөпшлік алдында сөйлеу
  • Сөзшең
  • Ділмарлық
2. Таны және оқы.
  • Сөзі мірдің оғындай
  • Ерік беру
Суырып салмаЕрік беруСөзі мірдің оғындайКінәраттау
  • Кінәраттау
  • Суырып салма
3. Таны және оқы.
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
  • Дәйексөз
ДәйексөзЫм-ишарат тіліҚысқа да нұсқа сөйлеу Ұйып тыңдау
  • Ұйып тыңдау
  • Ым-ишарат тілі
4. Таны және оқы.
  • Сөзшең
  • Ділмарлық
  • Тапқыр жауап
  • Көпшлік алдында сөйлеу
  • Сөзшең
  • Ділмарлық
  • Тапқыр жауап
  • Көпшлік алдында сөйлеу
  • Ерік беру
  • Сөзі мірдің оғындай
5. Таны және оқы.
а
А
т
Т
ә
Ә
р
Р
К
К
і
І
т
Т
н
Н
а
А
у
У
6. Таны және оқы.
  • Кінәраттау
  • Суырып салма
  • Ерік беру
  • Сөзі мірдің оғындай
  • Ым-ишарат тілі
  • Кінәраттау
  • Суырып салма
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
  • Ерік беру
  • Сөзі мірдің оғындай
7. Таны және оқы.
і
І
л
Л
қ
Қ
л
Л
р
Р
Д
Д
а
А
ы
Ы
м
М
8. Таны және оқы.
9. Таны және оқы.
  • Ым-ишарат тілі
  • Дәйексөз
  • Ұйып тыңдау
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
  • Ым-ишарат тілі
  • Ерік беру
  • Дәйексөз
  • Суырып салма
  • Ұйып тыңдау
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
10. Таны және оқы.
11. Таны және оқы.
12. Таны және оқы.
13. Таны және оқы.
14. Таны және оқы.
  1. Мінберде
    сөз
    сөйлеу
    мәнерімен
    бар
    әлемді
    тәнті
    еткен
    Цицерон
    ешқашан
    арнайы
    жазба
    пайдаланбаған.
    Көпшілік
    алдында
    сөйлеу
    мәдениетін
    осы
    әдіспен
    меңгерсеңіз,
    тыңдармандарыңыз
    сізді
    Ойыңызды
    үшін
    алдымен
    жүйелі
    дайындық
    қажет.
    Уақыт
    өте
    келе
    тәжірибе
    жинап,
    нағыз
    сөз
    шеберіне
    айналатыныңыз
  • ұйып
  • мінсіз
  • шүбәсіз.
  • жеткізу
  • тыңдайды.
  • анық
15. Таны және оқы.
  • Иә, мінсіз адам жоқ.
  • Әрине, барлығы дәйексөз келтіреді.
  • Иә, ол кез келген адамның қолынан келмейді.
16. Таны және оқы.
талдаған
талдаған
Абай
Абай
сұрақтарына
сұрақтарына
эсседе
эсседе
Ол
Ол
ретінде
ретінде
сөздерін
сөздерін
көрсетіпті.
көрсетіпті.
дәйексөз
дәйексөз
Құнанбайұлының
Құнанбайұлының
17. Таны және оқы.
  1. Сөз
    жоқ,
    адам
    баласының
    тарихында
    қолы
    жеткен
    зор
    игілігі
    сәлемдесу.
    Оның
    тарихына
    көз
    жүгіртсек,
    адамдардың
    оны
    ойлап
    табуға
    болғаны
    байқалады.
    Себебі
    өзі
    секілді
    екі
    аяқты,
    жұмыр
    басты
    пендені
    кездестіргенде,
    өзінің
    қастық
    жасау
    ниетінің
    жоқ
    екендігін
    білдіру
    үшін,
    бір
    келу
    үшін
    оң
    қолын
    жоғары
    көтеретін
    болған.
    Бұл:
    «Мен
    қарусызбын,
    қолымда
    ештеме
    жоқ,
    саған
    адал
    ниетпен
    келіп
    тұрмын»,
    деген
    анық
    жеткізіп
    тұрғаны
    деп
    жазады
    ғалымдар.
  • ежелгі
  • рухани
  • мәмілеге
  • мұқтаж
  • ойын
18. Таны және оқы.
  • Жорға ат
  • Су төгілмес жорға
  • Су төгілетін жорға
  • Боз жорға
19. Таны және оқы.
  • Суырып салмалық қасиет
  • Сөзі мірдің оғындай азамат
  • Су төгілмес жорғадай болу
20. Таны және оқы.
  • Көпшілік алдында сөйлеу
  • Мұқтаж болу
  • Мәмілеге келу
21. Таны және оқы.
Мейірболат қандай кеңес берді?
  • Суырып салмалық туралы
  • Тапқыр жауап беру туралы
  • Сөйлеу мәдениетін көтеру туралы
22. Таны және оқы.
  • Кездесу соңында екі жақ бір мәмілеге келді.
  • Тапқыр жауап бере алатындары көп.
  • Сөзі мірдің оғындай жас маман екен.
23. Таны және оқы.
  1. Мариям,
    сізге
    мынадай
    сұрағым
    бар
    еді:
    ділмар,
    тапқыр
    жауап
    бере
    алатын,
    сөзі
    мірдің
    оғындай
    адамды
    шешен
    адам
    деуімізге
    болады
    ма?
    «Шешен»
    сөзінің
    мәні
    орыс
    тіліндегі
    «оратор»
    сөзімен
    дәл
    келеді
    ме?
  2. Иә,
    сұрағың
    жақсы
    екен.
    Меніңше,
    өзің
    де
    осы
    екі
    сөздің
    ішкі
    мәнінде
    аздаған
    болса
    да
    айырмашылық
    бар
    екенін
    байқап
    отырсың.
    Қазақ
    танымындағы
    шешен
    адамның
    ең
    басты
    ұстанымы
    игілікке
    қызмет
    ету.
    Яғни,
    ол
    сөзбен
    істі
    бітіреді
    және
    ол
    іс
    тек
    жақсылыққа
    бағытталған
    іс
    болса
    ғана,
    оны
    шешен
    адам
    деген
    қазақтар.
    Тек
    сөзшең,
    ділмар
    адамдардың
    барлығына
    “шешен”
    сөзін
    қолданбаған.
  3. Қандай
    қызық
    ақпарат,
    мен
    бірінші
    рет
    естіп
    отырмын.
    Шынында,
    қазақ
    тарихында
    шешен
    деген
    атпен
    қалған
    тұлғалар
    аса
    көп
    емес.
    Бірақ
    қазақтардың
    дені
    сөзге
    ерік
    берген
    шешен
    болғанын
    растайтын
    деректер
    көп.
    Содан
    кейін
    менің
    осындай
    сұрақтарым
    туындаған
    еді.
  4. Енді
    біліп
    жүресің.
    Әрине,
    әр
    қоғамның
    өз
    жүйесі
    бар,
    соған
    қарай
    қалыптасатын
    сөздік
    қоры
    болады.
  5. Сізді
    ұйып
    тыңдай
    бергім
    келеді,
    бірақ
    уақытым
    аз
    еді.
    Алғыс
    білдіремін,
    тағы
    да
    жолыққанда
    әңгімемізді
    жалғастырсақ
    деген
    ниетім
    бар.
    Сау
    болыңыз.
  6. Сау
    болыңыз.
24. Таны және оқы.
Сұхбат не туралы?
  • Суырып салмалық қасиет туралы
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу өнері туралы
  • Қазақ танымындағы “шешен адам” туралы
25. Таны және оқы.
  1. Мариям,
    сізге
    мынадай
    сұрағым
    бар
    еді:
    ділмар,
    бере
    алатын,
    сөзі
    мірдің
    оғындай
    адамды
    шешен
    адам
    деуімізге
    болады
    ма?
    «Шешен»
    сөзінің
    мәні
    орыс
    тіліндегі
    «оратор»
    сөзімен
    дәл
    келеді
    ме?
  2. Иә,
    сұрағың
    жақсы
    екен.
    Меніңше,
    өзің
    де
    осы
    екі
    сөздің
    ішкі
    мәнінде
    аздаған
    болса
    да
    айырмашылық
    бар
    екенін
    байқап
    отырсың.
    Қазақ
    танымындағы
    шешен
    адамның
    ең
    басты
    ұстанымы
    игілікке
    қызмет
    ету.
    Яғни,
    ол
    сөзбен
    істі
    бітіреді
    және
    ол
    іс
    тек
    жақсылыққа
    бағытталған
    іс
    болса
    ғана,
    оны
    шешен
    адам
    деген
    қазақтар.
    Тек
    ділмар
    адамдардың
    барлығына
    “шешен”
    сөзін
    қолданбаған.
  3. Қандай
    қызық
    ақпарат,
    мен
    бірінші
    рет
    естіп
    отырмын.
    Шынында,
    қазақ
    тарихында
    шешен
    деген
    атпен
    қалған
    тұлғалар
    аса
    көп
    емес.
    Бірақ
    қазақтардың
    дені
    сөзге
    шешен
    болғанын
    растайтын
    деректер
    көп.
    Содан
    кейін
    менің
    осындай
    сұрақтарым
    туындаған
    еді.
  4. Енді
    біліп
    жүресің.
    Әрине,
    әр
    қоғамның
    өз
    жүйесі
    бар,
    соған
    қарай
    қалыптасатын
    сөздік
    қоры
    болады.
  5. Сізді
    бергім
    келеді,
    бірақ
    уақытым
    аз
    еді.
    Алғыс
    білдіремін,
    тағы
    да
    жолыққанда
    әңгімемізді
    жалғастырсақ
    деген
    ниетім
    бар.
    Сау
    болыңыз.
  6. Сау
    болыңыз.
  • ерік
  • ұйып
  • берген
  • тыңдай
  • тапқыр
  • жауап
  • сөзшең,
26. Таны және оқы.
  • – Мариям, сізге мынадай сұрағым бар еді: ділмар, тапқыр жауап бере алатын, сөзі мірдің оғындай адамды шешен адам деуімізге болады ма? «Шешен» сөзінің мәні орыс тіліндегі «оратор» сөзімен дәл келеді ме?
  • – Сау болыңыз.
  • – Иә, сұрағың жақсы екен. Меніңше, өзің де осы екі сөздің ішкі мәнінде аздаған болса да айырмашылық бар екенін байқап отырсың. Қазақ танымындағы шешен адамның ең басты ұстанымы – игілікке қызмет ету. Яғни, ол сөзбен істі бітіреді және ол іс тек жақсылыққа бағытталған іс болса ғана, оны шешен адам деген қазақтар. Тек сөзшең, ділмар адамдардың барлығына “шешен” сөзін қолданбаған.
  • – Қандай қызық ақпарат, мен бірінші рет естіп отырмын. Шынында, қазақ тарихында шешен деген атпен қалған тұлғалар аса көп емес. Бірақ қазақтардың дені сөзге ерік берген шешен болғанын растайтын деректер көп. Содан кейін менің осындай сұрақтарым туындаған еді.
  • – Сізді ұйып тыңдай бергім келеді, бірақ уақытым аз еді. Алғыс білдіремін, тағы да жолыққанда әңгімемізді жалғастырсақ деген ниетім бар. Сау болыңыз.
  • – Енді біліп жүресің. Әрине, әр қоғамның өз жүйесі бар, соған қарай қалыптасатын сөздік қоры болады.
27. Таны және оқы.
Көпшілік алдында көбінесе баяндама, дәріс оқылады. Оны қоғамдық, экономикалық, мәдени мәселелерді көтеруге байланысты қарым-қатынас орнатуда, ақпарат құралдарында да қолданады. Мұндағы маңызды мәселе, айтатын сөздің мазмұндылығы, қажеттілігі, көпті қызықтыруы. Көпшілік алдында сөз сөйлеу үшін арнайы дайындық қажет. Артық сөздерді алып тастап, ойды жүйелеп, логикалық байланысын дайындап алған абзал. Сонымен қатар қалжың, сықақ, өткір сөздерді де пайдаланған дұрыс. Сөзіңізді тыңдаушы көңіл қойып тыңдап, ұғынуы үшін ым-ишарат тілін де орынды пайдалануыңыз тиіс. Халқымыз "Ымды түсінбеген, дымды түсінбейді" дейді. Сонымен, көпшілік алдында сөйлеуге алдын ала дайындалудың маңызы зор. Соның әсерінен айтылатын ойыңды анық, жүйелі, бейнелі, таза жеткізуге қол жеткізесің. Осындай дайындықтың арқасында мені барған жерімде ұйып тыңдайды, сөзім тыңдаушы жүрегіне жетеді.
Толығырақ
28. Таны және оқы.
Көпшілік алдында көбінесе баяндама, дәріс оқылады. Оны қоғамдық, экономикалық, мәдени мәселелерді көтеруге байланысты қарым-қатынас орнатуда, ақпарат құралдарында да қолданады. Мұндағы маңызды мәселе, айтатын сөздің мазмұндылығы, қажеттілігі, көпті қызықтыруы. Көпшілік алдында сөз сөйлеу үшін арнайы дайындық қажет. Артық сөздерді алып тастап, ойды жүйелеп, логикалық байланысын дайындап алған абзал. Сонымен қатар қалжың, сықақ, өткір сөздерді де пайдаланған дұрыс. Сөзіңізді тыңдаушы көңіл қойып тыңдап, ұғынуы үшін ым-ишарат тілін де орынды пайдалануыңыз тиіс. Халқымыз "Ымды түсінбеген, дымды түсінбейді" дейді. Сонымен, көпшілік алдында сөйлеуге алдын ала дайындалудың маңызы зор. Соның әсерінен айтылатын ойыңды анық, жүйелі, бейнелі, таза жеткізуге қол жеткізесің. Осындай дайындықтың арқасында мені барған жерімде ұйып тыңдайды, сөзім тыңдаушы жүрегіне жетеді.
Толығырақ
Мәтінде қандай мәселе көтеріледі?
  • Дәйексөздерді қосып сөйлеу туралы
  • Ым-ишарат тілі туралы
  • Көпшілік алдында сөйлеуге дайындық туралы
29. Таны және оқы.
Көпшілік алдында көбінесе баяндама, дәріс оқылады. Оны қоғамдық, экономикалық, мәдени мәселелерді көтеруге байланысты қарым-қатынас орнатуда, ақпарат құралдарында да қолданады. Мұндағы маңызды мәселе, айтатын сөздің мазмұндылығы, қажеттілігі, көпті қызықтыруы. Көпшілік алдында сөз сөйлеу үшін арнайы дайындық қажет. Артық сөздерді алып тастап, ойды жүйелеп, логикалық байланысын дайындап алған абзал. Сонымен қатар қалжың, сықақ, өткір сөздерді де пайдаланған дұрыс. Сөзіңізді тыңдаушы көңіл қойып тыңдап, ұғынуы үшін ым-ишарат тілін де орынды пайдалануыңыз тиіс. Халқымыз "Ымды түсінбеген, дымды түсінбейді" дейді. Сонымен, көпшілік алдында сөйлеуге алдын ала дайындалудың маңызы зор. Соның әсерінен айтылатын ойыңды анық, жүйелі, бейнелі, таза жеткізуге қол жеткізесің. Осындай дайындықтың арқасында мені барған жерімде ұйып тыңдайды, сөзім тыңдаушы жүрегіне жетеді.
Толығырақ
  • Артық сөзді алып тастаймыз.
  • Ым-ишарат тілін орынды қолданады.
  • Қарым-қатынас орнатуда сөздің маңызы зор.
30. Таны және оқы.
  • Бот
  • Оңай болады
  • Оған сөз жоқ
  • Басқаша білмеймін
Сөздікқор
Сөзшең
Разговорчивый
Ым-ишарат тілі
Тапқыр жауап
Находчивый ответ
Сөзшең
Көпшлік алдында сөйлеу
Публичное выступление
Ділмарлық
Ділмарлық
Красноречие; ораторство
Сөзі мірдің оғындай
Көпшлік алдында сөйлеу
Осуждать; винить
Кінәраттау
Сөзі мірдің оғындай
Слова как стрела
Ұйып тыңдау
Ерік беру
Давать свободу
Көпшлік алдында сөйлеу
Суырып салма
Импровизация
Ерік беру
Ұйып тыңдау
Слушать внимательно
Сөзі мірдің оғындай
Көпшлік алдында сөйлеу
Цитата
Дәйексөз
Қысқа да нұсқа сөйлеу
Говорить коротко и ясно
Тапқыр жауап
Ұйып тыңдау
Жестовый язык 
Ым-ишарат тілі

Поздравляем!

Урок закончен

Грамматиика