4. Қарым-қатынас

Сөздікқор

1/12

Урок

1/10

Урок

2/10

Урок

3/10

Поздравляем!

Урок закончен

очков
1. Таны және оқы.
  • Сөзшең
  • Тапқыр жауап
ДілмарлықКөпшлік алдында сөйлеуТапқыр жауапСөзшең
  • Ділмарлық
  • Көпшлік алдында сөйлеу
2. Таны және оқы.
  • Ерік беру
  • Кінәраттау
Суырып салмаСөзі мірдің оғындайЕрік беруКінәраттау
  • Суырып салма
  • Сөзі мірдің оғындай
3. Таны және оқы.
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
  • Дәйексөз
Ұйып тыңдауДәйексөзЫм-ишарат тіліҚысқа да нұсқа сөйлеу
  • Ым-ишарат тілі
  • Ұйып тыңдау
4. Таны және оқы.
  • Тапқыр жауап
  • Көпшлік алдында сөйлеу
  • Сөзшең
  • Ділмарлық
  • Тапқыр жауап
  • Көпшлік алдында сөйлеу
  • Сөзшең
  • Сөзі мірдің оғындай
  • Ерік беру
  • Ділмарлық
5. Таны және оқы.
р
Р
і
І
н
Н
т
Т
у
У
К
К
а
А
ә
Ә
т
Т
а
А
6. Таны және оқы.
  • Ерік беру
  • Сөзі мірдің оғындай
  • Кінәраттау
  • Суырып салма
  • Ерік беру
  • Сөзі мірдің оғындай
  • Кінәраттау
  • Ым-ишарат тілі
  • Суырып салма
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
7. Таны және оқы.
л
Л
і
І
Д
Д
қ
Қ
р
Р
а
А
ы
Ы
л
Л
м
М
8. Таны және оқы.
9. Таны және оқы.
  • Дәйексөз
  • Ұйып тыңдау
  • Ым-ишарат тілі
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
  • Дәйексөз
  • Ұйып тыңдау
  • Ерік беру
  • Ым-ишарат тілі
  • Суырып салма
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
10. Таны және оқы.
11. Таны және оқы.
12. Таны және оқы.
13. Таны және оқы.
14. Таны және оқы.
  1. Мінберде
    сөз
    сөйлеу
    мәнерімен
    бар
    әлемді
    тәнті
    еткен
    Цицерон
    ешқашан
    арнайы
    жазба
    пайдаланбаған.
    Көпшілік
    алдында
    сөйлеу
    мәдениетін
    осы
    әдіспен
    меңгерсеңіз,
    тыңдармандарыңыз
    сізді
    Ойыңызды
    үшін
    алдымен
    жүйелі
    дайындық
    қажет.
    Уақыт
    өте
    келе
    тәжірибе
    жинап,
    нағыз
    сөз
    шеберіне
    айналатыныңыз
  • анық
  • шүбәсіз.
  • тыңдайды.
  • жеткізу
  • мінсіз
  • ұйып
15. Таны және оқы.
  • Иә, мінсіз адам жоқ.
  • Әрине, барлығы дәйексөз келтіреді.
  • Иә, ол кез келген адамның қолынан келмейді.
16. Таны және оқы.
талдаған
талдаған
көрсетіпті.
көрсетіпті.
Ол
Ол
ретінде
ретінде
Құнанбайұлының
Құнанбайұлының
дәйексөз
дәйексөз
сұрақтарына
сұрақтарына
Абай
Абай
эсседе
эсседе
сөздерін
сөздерін
17. Таны және оқы.
  1. Сөз
    жоқ,
    адам
    баласының
    тарихында
    қолы
    жеткен
    зор
    игілігі
    сәлемдесу.
    Оның
    тарихына
    көз
    жүгіртсек,
    адамдардың
    оны
    ойлап
    табуға
    болғаны
    байқалады.
    Себебі
    өзі
    секілді
    екі
    аяқты,
    жұмыр
    басты
    пендені
    кездестіргенде,
    өзінің
    қастық
    жасау
    ниетінің
    жоқ
    екендігін
    білдіру
    үшін,
    бір
    келу
    үшін
    оң
    қолын
    жоғары
    көтеретін
    болған.
    Бұл:
    «Мен
    қарусызбын,
    қолымда
    ештеме
    жоқ,
    саған
    адал
    ниетпен
    келіп
    тұрмын»,
    деген
    анық
    жеткізіп
    тұрғаны
    деп
    жазады
    ғалымдар.
  • рухани
  • мәмілеге
  • ежелгі
  • мұқтаж
  • ойын
18. Таны және оқы.
  • Су төгілмес жорға
  • Боз жорға
  • Су төгілетін жорға
  • Жорға ат
19. Таны және оқы.
  • Суырып салмалық қасиет
  • Су төгілмес жорғадай болу
  • Сөзі мірдің оғындай азамат
20. Таны және оқы.
  • Мұқтаж болу
  • Көпшілік алдында сөйлеу
  • Мәмілеге келу
21. Таны және оқы.
Мейірболат қандай кеңес берді?
  • Тапқыр жауап беру туралы
  • Сөйлеу мәдениетін көтеру туралы
  • Суырып салмалық туралы
22. Таны және оқы.
  • Сөзі мірдің оғындай жас маман екен.
  • Кездесу соңында екі жақ бір мәмілеге келді.
  • Тапқыр жауап бере алатындары көп.
23. Таны және оқы.
  1. Мариям,
    сізге
    мынадай
    сұрағым
    бар
    еді:
    ділмар,
    тапқыр
    жауап
    бере
    алатын,
    сөзі
    мірдің
    оғындай
    адамды
    шешен
    адам
    деуімізге
    болады
    ма?
    «Шешен»
    сөзінің
    мәні
    орыс
    тіліндегі
    «оратор»
    сөзімен
    дәл
    келеді
    ме?
  2. Иә,
    сұрағың
    жақсы
    екен.
    Меніңше,
    өзің
    де
    осы
    екі
    сөздің
    ішкі
    мәнінде
    аздаған
    болса
    да
    айырмашылық
    бар
    екенін
    байқап
    отырсың.
    Қазақ
    танымындағы
    шешен
    адамның
    ең
    басты
    ұстанымы
    игілікке
    қызмет
    ету.
    Яғни,
    ол
    сөзбен
    істі
    бітіреді
    және
    ол
    іс
    тек
    жақсылыққа
    бағытталған
    іс
    болса
    ғана,
    оны
    шешен
    адам
    деген
    қазақтар.
    Тек
    сөзшең,
    ділмар
    адамдардың
    барлығына
    “шешен”
    сөзін
    қолданбаған.
  3. Қандай
    қызық
    ақпарат,
    мен
    бірінші
    рет
    естіп
    отырмын.
    Шынында,
    қазақ
    тарихында
    шешен
    деген
    атпен
    қалған
    тұлғалар
    аса
    көп
    емес.
    Бірақ
    қазақтардың
    дені
    сөзге
    ерік
    берген
    шешен
    болғанын
    растайтын
    деректер
    көп.
    Содан
    кейін
    менің
    осындай
    сұрақтарым
    туындаған
    еді.
  4. Енді
    біліп
    жүресің.
    Әрине,
    әр
    қоғамның
    өз
    жүйесі
    бар,
    соған
    қарай
    қалыптасатын
    сөздік
    қоры
    болады.
  5. Сізді
    ұйып
    тыңдай
    бергім
    келеді,
    бірақ
    уақытым
    аз
    еді.
    Алғыс
    білдіремін,
    тағы
    да
    жолыққанда
    әңгімемізді
    жалғастырсақ
    деген
    ниетім
    бар.
    Сау
    болыңыз.
  6. Сау
    болыңыз.
24. Таны және оқы.
Сұхбат не туралы?
  • Қазақ танымындағы “шешен адам” туралы
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу өнері туралы
  • Суырып салмалық қасиет туралы
25. Таны және оқы.
  1. Мариям,
    сізге
    мынадай
    сұрағым
    бар
    еді:
    ділмар,
    бере
    алатын,
    сөзі
    мірдің
    оғындай
    адамды
    шешен
    адам
    деуімізге
    болады
    ма?
    «Шешен»
    сөзінің
    мәні
    орыс
    тіліндегі
    «оратор»
    сөзімен
    дәл
    келеді
    ме?
  2. Иә,
    сұрағың
    жақсы
    екен.
    Меніңше,
    өзің
    де
    осы
    екі
    сөздің
    ішкі
    мәнінде
    аздаған
    болса
    да
    айырмашылық
    бар
    екенін
    байқап
    отырсың.
    Қазақ
    танымындағы
    шешен
    адамның
    ең
    басты
    ұстанымы
    игілікке
    қызмет
    ету.
    Яғни,
    ол
    сөзбен
    істі
    бітіреді
    және
    ол
    іс
    тек
    жақсылыққа
    бағытталған
    іс
    болса
    ғана,
    оны
    шешен
    адам
    деген
    қазақтар.
    Тек
    ділмар
    адамдардың
    барлығына
    “шешен”
    сөзін
    қолданбаған.
  3. Қандай
    қызық
    ақпарат,
    мен
    бірінші
    рет
    естіп
    отырмын.
    Шынында,
    қазақ
    тарихында
    шешен
    деген
    атпен
    қалған
    тұлғалар
    аса
    көп
    емес.
    Бірақ
    қазақтардың
    дені
    сөзге
    шешен
    болғанын
    растайтын
    деректер
    көп.
    Содан
    кейін
    менің
    осындай
    сұрақтарым
    туындаған
    еді.
  4. Енді
    біліп
    жүресің.
    Әрине,
    әр
    қоғамның
    өз
    жүйесі
    бар,
    соған
    қарай
    қалыптасатын
    сөздік
    қоры
    болады.
  5. Сізді
    бергім
    келеді,
    бірақ
    уақытым
    аз
    еді.
    Алғыс
    білдіремін,
    тағы
    да
    жолыққанда
    әңгімемізді
    жалғастырсақ
    деген
    ниетім
    бар.
    Сау
    болыңыз.
  6. Сау
    болыңыз.
  • жауап
  • тапқыр
  • берген
  • ұйып
  • ерік
  • тыңдай
  • сөзшең,
26. Таны және оқы.
  • – Сау болыңыз.
  • – Мариям, сізге мынадай сұрағым бар еді: ділмар, тапқыр жауап бере алатын, сөзі мірдің оғындай адамды шешен адам деуімізге болады ма? «Шешен» сөзінің мәні орыс тіліндегі «оратор» сөзімен дәл келеді ме?
  • – Иә, сұрағың жақсы екен. Меніңше, өзің де осы екі сөздің ішкі мәнінде аздаған болса да айырмашылық бар екенін байқап отырсың. Қазақ танымындағы шешен адамның ең басты ұстанымы – игілікке қызмет ету. Яғни, ол сөзбен істі бітіреді және ол іс тек жақсылыққа бағытталған іс болса ғана, оны шешен адам деген қазақтар. Тек сөзшең, ділмар адамдардың барлығына “шешен” сөзін қолданбаған.
  • – Енді біліп жүресің. Әрине, әр қоғамның өз жүйесі бар, соған қарай қалыптасатын сөздік қоры болады.
  • – Қандай қызық ақпарат, мен бірінші рет естіп отырмын. Шынында, қазақ тарихында шешен деген атпен қалған тұлғалар аса көп емес. Бірақ қазақтардың дені сөзге ерік берген шешен болғанын растайтын деректер көп. Содан кейін менің осындай сұрақтарым туындаған еді.
  • – Сізді ұйып тыңдай бергім келеді, бірақ уақытым аз еді. Алғыс білдіремін, тағы да жолыққанда әңгімемізді жалғастырсақ деген ниетім бар. Сау болыңыз.
27. Таны және оқы.
Көпшілік алдында көбінесе баяндама, дәріс оқылады. Оны қоғамдық, экономикалық, мәдени мәселелерді көтеруге байланысты қарым-қатынас орнатуда, ақпарат құралдарында да қолданады. Мұндағы маңызды мәселе, айтатын сөздің мазмұндылығы, қажеттілігі, көпті қызықтыруы. Көпшілік алдында сөз сөйлеу үшін арнайы дайындық қажет. Артық сөздерді алып тастап, ойды жүйелеп, логикалық байланысын дайындап алған абзал. Сонымен қатар қалжың, сықақ, өткір сөздерді де пайдаланған дұрыс. Сөзіңізді тыңдаушы көңіл қойып тыңдап, ұғынуы үшін ым-ишарат тілін де орынды пайдалануыңыз тиіс. Халқымыз "Ымды түсінбеген, дымды түсінбейді" дейді. Сонымен, көпшілік алдында сөйлеуге алдын ала дайындалудың маңызы зор. Соның әсерінен айтылатын ойыңды анық, жүйелі, бейнелі, таза жеткізуге қол жеткізесің. Осындай дайындықтың арқасында мені барған жерімде ұйып тыңдайды, сөзім тыңдаушы жүрегіне жетеді.
Толығырақ
28. Таны және оқы.
Көпшілік алдында көбінесе баяндама, дәріс оқылады. Оны қоғамдық, экономикалық, мәдени мәселелерді көтеруге байланысты қарым-қатынас орнатуда, ақпарат құралдарында да қолданады. Мұндағы маңызды мәселе, айтатын сөздің мазмұндылығы, қажеттілігі, көпті қызықтыруы. Көпшілік алдында сөз сөйлеу үшін арнайы дайындық қажет. Артық сөздерді алып тастап, ойды жүйелеп, логикалық байланысын дайындап алған абзал. Сонымен қатар қалжың, сықақ, өткір сөздерді де пайдаланған дұрыс. Сөзіңізді тыңдаушы көңіл қойып тыңдап, ұғынуы үшін ым-ишарат тілін де орынды пайдалануыңыз тиіс. Халқымыз "Ымды түсінбеген, дымды түсінбейді" дейді. Сонымен, көпшілік алдында сөйлеуге алдын ала дайындалудың маңызы зор. Соның әсерінен айтылатын ойыңды анық, жүйелі, бейнелі, таза жеткізуге қол жеткізесің. Осындай дайындықтың арқасында мені барған жерімде ұйып тыңдайды, сөзім тыңдаушы жүрегіне жетеді.
Толығырақ
Мәтінде қандай мәселе көтеріледі?
  • Дәйексөздерді қосып сөйлеу туралы
  • Ым-ишарат тілі туралы
  • Көпшілік алдында сөйлеуге дайындық туралы
29. Таны және оқы.
Көпшілік алдында көбінесе баяндама, дәріс оқылады. Оны қоғамдық, экономикалық, мәдени мәселелерді көтеруге байланысты қарым-қатынас орнатуда, ақпарат құралдарында да қолданады. Мұндағы маңызды мәселе, айтатын сөздің мазмұндылығы, қажеттілігі, көпті қызықтыруы. Көпшілік алдында сөз сөйлеу үшін арнайы дайындық қажет. Артық сөздерді алып тастап, ойды жүйелеп, логикалық байланысын дайындап алған абзал. Сонымен қатар қалжың, сықақ, өткір сөздерді де пайдаланған дұрыс. Сөзіңізді тыңдаушы көңіл қойып тыңдап, ұғынуы үшін ым-ишарат тілін де орынды пайдалануыңыз тиіс. Халқымыз "Ымды түсінбеген, дымды түсінбейді" дейді. Сонымен, көпшілік алдында сөйлеуге алдын ала дайындалудың маңызы зор. Соның әсерінен айтылатын ойыңды анық, жүйелі, бейнелі, таза жеткізуге қол жеткізесің. Осындай дайындықтың арқасында мені барған жерімде ұйып тыңдайды, сөзім тыңдаушы жүрегіне жетеді.
Толығырақ
  • Ым-ишарат тілін орынды қолданады.
  • Қарым-қатынас орнатуда сөздің маңызы зор.
  • Артық сөзді алып тастаймыз.
30. Таны және оқы.
  • Бот
  • Оңай болады
  • Оған сөз жоқ
  • Басқаша білмеймін
Сөздікқор
Сөзшең
Разговорчивый
Ерік беру
Ділмарлық
Находчивый ответ
Тапқыр жауап
Көпшлік алдында сөйлеу
Публичное выступление
Сөзі мірдің оғындай
Ділмарлық
Красноречие; ораторство
Сөзшең
Сөзі мірдің оғындай
Осуждать; винить
Кінәраттау
Көпшлік алдында сөйлеу
Слова как стрела
Сөзі мірдің оғындай
Ерік беру
Давать свободу
Көпшлік алдында сөйлеу
Ділмарлық
Импровизация
Суырып салма
Ділмарлық
Слушать внимательно
Ұйып тыңдау
Ділмарлық
Цитата
Дәйексөз
Қысқа да нұсқа сөйлеу
Говорить коротко и ясно
Ділмарлық
Ым-ишарат тілі
Жестовый язык 
Сөзі мірдің оғындай

Поздравляем!

Урок закончен

Грамматиика