4. Қарым-қатынас

Сөздікқор

1/12

Урок

1/10

Урок

2/10

Урок

3/10

Поздравляем!

Урок закончен

очков
1. Таны және оқы.
  • Сөзшең
  • Тапқыр жауап
Көпшлік алдында сөйлеуТапқыр жауапСөзшеңДілмарлық
  • Көпшлік алдында сөйлеу
  • Ділмарлық
2. Таны және оқы.
  • Кінәраттау
  • Сөзі мірдің оғындай
Ерік беруКінәраттауСуырып салмаСөзі мірдің оғындай
  • Суырып салма
  • Ерік беру
3. Таны және оқы.
  • Дәйексөз
  • Ұйып тыңдау
Қысқа да нұсқа сөйлеу ДәйексөзҰйып тыңдауЫм-ишарат тілі
  • Ым-ишарат тілі
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
4. Таны және оқы.
  • Тапқыр жауап
  • Ділмарлық
  • Сөзшең
  • Көпшлік алдында сөйлеу
  • Тапқыр жауап
  • Ерік беру
  • Ділмарлық
  • Сөзшең
  • Сөзі мірдің оғындай
  • Көпшлік алдында сөйлеу
5. Таны және оқы.
а
А
К
К
р
Р
н
Н
у
У
т
Т
ә
Ә
т
Т
а
А
і
І
6. Таны және оқы.
  • Сөзі мірдің оғындай
  • Суырып салма
  • Кінәраттау
  • Ерік беру
  • Сөзі мірдің оғындай
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
  • Ым-ишарат тілі
  • Суырып салма
  • Кінәраттау
  • Ерік беру
7. Таны және оқы.
і
І
қ
Қ
а
А
м
М
л
Л
Д
Д
ы
Ы
р
Р
л
Л
8. Таны және оқы.
9. Таны және оқы.
  • Ұйып тыңдау
  • Дәйексөз
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
  • Ым-ишарат тілі
  • Ұйып тыңдау
  • Дәйексөз
  • Ерік беру
  • Суырып салма
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
  • Ым-ишарат тілі
10. Таны және оқы.
11. Таны және оқы.
12. Таны және оқы.
13. Таны және оқы.
14. Таны және оқы.
  1. Мінберде
    сөз
    сөйлеу
    мәнерімен
    бар
    әлемді
    тәнті
    еткен
    Цицерон
    ешқашан
    арнайы
    жазба
    пайдаланбаған.
    Көпшілік
    алдында
    сөйлеу
    мәдениетін
    осы
    әдіспен
    меңгерсеңіз,
    тыңдармандарыңыз
    сізді
    Ойыңызды
    үшін
    алдымен
    жүйелі
    дайындық
    қажет.
    Уақыт
    өте
    келе
    тәжірибе
    жинап,
    нағыз
    сөз
    шеберіне
    айналатыныңыз
  • жеткізу
  • анық
  • ұйып
  • тыңдайды.
  • мінсіз
  • шүбәсіз.
15. Таны және оқы.
  • Иә, ол кез келген адамның қолынан келмейді.
  • Иә, мінсіз адам жоқ.
  • Әрине, барлығы дәйексөз келтіреді.
16. Таны және оқы.
ретінде
ретінде
Абай
Абай
Құнанбайұлының
Құнанбайұлының
Ол
Ол
сөздерін
сөздерін
эсседе
эсседе
дәйексөз
дәйексөз
сұрақтарына
сұрақтарына
көрсетіпті.
көрсетіпті.
талдаған
талдаған
17. Таны және оқы.
  1. Сөз
    жоқ,
    адам
    баласының
    тарихында
    қолы
    жеткен
    зор
    игілігі
    сәлемдесу.
    Оның
    тарихына
    көз
    жүгіртсек,
    адамдардың
    оны
    ойлап
    табуға
    болғаны
    байқалады.
    Себебі
    өзі
    секілді
    екі
    аяқты,
    жұмыр
    басты
    пендені
    кездестіргенде,
    өзінің
    қастық
    жасау
    ниетінің
    жоқ
    екендігін
    білдіру
    үшін,
    бір
    келу
    үшін
    оң
    қолын
    жоғары
    көтеретін
    болған.
    Бұл:
    «Мен
    қарусызбын,
    қолымда
    ештеме
    жоқ,
    саған
    адал
    ниетпен
    келіп
    тұрмын»,
    деген
    анық
    жеткізіп
    тұрғаны
    деп
    жазады
    ғалымдар.
  • мұқтаж
  • ежелгі
  • ойын
  • рухани
  • мәмілеге
18. Таны және оқы.
  • Су төгілмес жорға
  • Су төгілетін жорға
  • Жорға ат
  • Боз жорға
19. Таны және оқы.
  • Суырып салмалық қасиет
  • Су төгілмес жорғадай болу
  • Сөзі мірдің оғындай азамат
20. Таны және оқы.
  • Мәмілеге келу
  • Мұқтаж болу
  • Көпшілік алдында сөйлеу
21. Таны және оқы.
Мейірболат қандай кеңес берді?
  • Тапқыр жауап беру туралы
  • Суырып салмалық туралы
  • Сөйлеу мәдениетін көтеру туралы
22. Таны және оқы.
  • Тапқыр жауап бере алатындары көп.
  • Сөзі мірдің оғындай жас маман екен.
  • Кездесу соңында екі жақ бір мәмілеге келді.
23. Таны және оқы.
  1. Мариям,
    сізге
    мынадай
    сұрағым
    бар
    еді:
    ділмар,
    тапқыр
    жауап
    бере
    алатын,
    сөзі
    мірдің
    оғындай
    адамды
    шешен
    адам
    деуімізге
    болады
    ма?
    «Шешен»
    сөзінің
    мәні
    орыс
    тіліндегі
    «оратор»
    сөзімен
    дәл
    келеді
    ме?
  2. Иә,
    сұрағың
    жақсы
    екен.
    Меніңше,
    өзің
    де
    осы
    екі
    сөздің
    ішкі
    мәнінде
    аздаған
    болса
    да
    айырмашылық
    бар
    екенін
    байқап
    отырсың.
    Қазақ
    танымындағы
    шешен
    адамның
    ең
    басты
    ұстанымы
    игілікке
    қызмет
    ету.
    Яғни,
    ол
    сөзбен
    істі
    бітіреді
    және
    ол
    іс
    тек
    жақсылыққа
    бағытталған
    іс
    болса
    ғана,
    оны
    шешен
    адам
    деген
    қазақтар.
    Тек
    сөзшең,
    ділмар
    адамдардың
    барлығына
    “шешен”
    сөзін
    қолданбаған.
  3. Қандай
    қызық
    ақпарат,
    мен
    бірінші
    рет
    естіп
    отырмын.
    Шынында,
    қазақ
    тарихында
    шешен
    деген
    атпен
    қалған
    тұлғалар
    аса
    көп
    емес.
    Бірақ
    қазақтардың
    дені
    сөзге
    ерік
    берген
    шешен
    болғанын
    растайтын
    деректер
    көп.
    Содан
    кейін
    менің
    осындай
    сұрақтарым
    туындаған
    еді.
  4. Енді
    біліп
    жүресің.
    Әрине,
    әр
    қоғамның
    өз
    жүйесі
    бар,
    соған
    қарай
    қалыптасатын
    сөздік
    қоры
    болады.
  5. Сізді
    ұйып
    тыңдай
    бергім
    келеді,
    бірақ
    уақытым
    аз
    еді.
    Алғыс
    білдіремін,
    тағы
    да
    жолыққанда
    әңгімемізді
    жалғастырсақ
    деген
    ниетім
    бар.
    Сау
    болыңыз.
  6. Сау
    болыңыз.
24. Таны және оқы.
Сұхбат не туралы?
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу өнері туралы
  • Суырып салмалық қасиет туралы
  • Қазақ танымындағы “шешен адам” туралы
25. Таны және оқы.
  1. Мариям,
    сізге
    мынадай
    сұрағым
    бар
    еді:
    ділмар,
    бере
    алатын,
    сөзі
    мірдің
    оғындай
    адамды
    шешен
    адам
    деуімізге
    болады
    ма?
    «Шешен»
    сөзінің
    мәні
    орыс
    тіліндегі
    «оратор»
    сөзімен
    дәл
    келеді
    ме?
  2. Иә,
    сұрағың
    жақсы
    екен.
    Меніңше,
    өзің
    де
    осы
    екі
    сөздің
    ішкі
    мәнінде
    аздаған
    болса
    да
    айырмашылық
    бар
    екенін
    байқап
    отырсың.
    Қазақ
    танымындағы
    шешен
    адамның
    ең
    басты
    ұстанымы
    игілікке
    қызмет
    ету.
    Яғни,
    ол
    сөзбен
    істі
    бітіреді
    және
    ол
    іс
    тек
    жақсылыққа
    бағытталған
    іс
    болса
    ғана,
    оны
    шешен
    адам
    деген
    қазақтар.
    Тек
    ділмар
    адамдардың
    барлығына
    “шешен”
    сөзін
    қолданбаған.
  3. Қандай
    қызық
    ақпарат,
    мен
    бірінші
    рет
    естіп
    отырмын.
    Шынында,
    қазақ
    тарихында
    шешен
    деген
    атпен
    қалған
    тұлғалар
    аса
    көп
    емес.
    Бірақ
    қазақтардың
    дені
    сөзге
    шешен
    болғанын
    растайтын
    деректер
    көп.
    Содан
    кейін
    менің
    осындай
    сұрақтарым
    туындаған
    еді.
  4. Енді
    біліп
    жүресің.
    Әрине,
    әр
    қоғамның
    өз
    жүйесі
    бар,
    соған
    қарай
    қалыптасатын
    сөздік
    қоры
    болады.
  5. Сізді
    бергім
    келеді,
    бірақ
    уақытым
    аз
    еді.
    Алғыс
    білдіремін,
    тағы
    да
    жолыққанда
    әңгімемізді
    жалғастырсақ
    деген
    ниетім
    бар.
    Сау
    болыңыз.
  6. Сау
    болыңыз.
  • жауап
  • сөзшең,
  • ұйып
  • тыңдай
  • тапқыр
  • ерік
  • берген
26. Таны және оқы.
  • – Сау болыңыз.
  • – Мариям, сізге мынадай сұрағым бар еді: ділмар, тапқыр жауап бере алатын, сөзі мірдің оғындай адамды шешен адам деуімізге болады ма? «Шешен» сөзінің мәні орыс тіліндегі «оратор» сөзімен дәл келеді ме?
  • – Иә, сұрағың жақсы екен. Меніңше, өзің де осы екі сөздің ішкі мәнінде аздаған болса да айырмашылық бар екенін байқап отырсың. Қазақ танымындағы шешен адамның ең басты ұстанымы – игілікке қызмет ету. Яғни, ол сөзбен істі бітіреді және ол іс тек жақсылыққа бағытталған іс болса ғана, оны шешен адам деген қазақтар. Тек сөзшең, ділмар адамдардың барлығына “шешен” сөзін қолданбаған.
  • – Сізді ұйып тыңдай бергім келеді, бірақ уақытым аз еді. Алғыс білдіремін, тағы да жолыққанда әңгімемізді жалғастырсақ деген ниетім бар. Сау болыңыз.
  • – Енді біліп жүресің. Әрине, әр қоғамның өз жүйесі бар, соған қарай қалыптасатын сөздік қоры болады.
  • – Қандай қызық ақпарат, мен бірінші рет естіп отырмын. Шынында, қазақ тарихында шешен деген атпен қалған тұлғалар аса көп емес. Бірақ қазақтардың дені сөзге ерік берген шешен болғанын растайтын деректер көп. Содан кейін менің осындай сұрақтарым туындаған еді.
27. Таны және оқы.
Көпшілік алдында көбінесе баяндама, дәріс оқылады. Оны қоғамдық, экономикалық, мәдени мәселелерді көтеруге байланысты қарым-қатынас орнатуда, ақпарат құралдарында да қолданады. Мұндағы маңызды мәселе, айтатын сөздің мазмұндылығы, қажеттілігі, көпті қызықтыруы. Көпшілік алдында сөз сөйлеу үшін арнайы дайындық қажет. Артық сөздерді алып тастап, ойды жүйелеп, логикалық байланысын дайындап алған абзал. Сонымен қатар қалжың, сықақ, өткір сөздерді де пайдаланған дұрыс. Сөзіңізді тыңдаушы көңіл қойып тыңдап, ұғынуы үшін ым-ишарат тілін де орынды пайдалануыңыз тиіс. Халқымыз "Ымды түсінбеген, дымды түсінбейді" дейді. Сонымен, көпшілік алдында сөйлеуге алдын ала дайындалудың маңызы зор. Соның әсерінен айтылатын ойыңды анық, жүйелі, бейнелі, таза жеткізуге қол жеткізесің. Осындай дайындықтың арқасында мені барған жерімде ұйып тыңдайды, сөзім тыңдаушы жүрегіне жетеді.
Толығырақ
28. Таны және оқы.
Көпшілік алдында көбінесе баяндама, дәріс оқылады. Оны қоғамдық, экономикалық, мәдени мәселелерді көтеруге байланысты қарым-қатынас орнатуда, ақпарат құралдарында да қолданады. Мұндағы маңызды мәселе, айтатын сөздің мазмұндылығы, қажеттілігі, көпті қызықтыруы. Көпшілік алдында сөз сөйлеу үшін арнайы дайындық қажет. Артық сөздерді алып тастап, ойды жүйелеп, логикалық байланысын дайындап алған абзал. Сонымен қатар қалжың, сықақ, өткір сөздерді де пайдаланған дұрыс. Сөзіңізді тыңдаушы көңіл қойып тыңдап, ұғынуы үшін ым-ишарат тілін де орынды пайдалануыңыз тиіс. Халқымыз "Ымды түсінбеген, дымды түсінбейді" дейді. Сонымен, көпшілік алдында сөйлеуге алдын ала дайындалудың маңызы зор. Соның әсерінен айтылатын ойыңды анық, жүйелі, бейнелі, таза жеткізуге қол жеткізесің. Осындай дайындықтың арқасында мені барған жерімде ұйып тыңдайды, сөзім тыңдаушы жүрегіне жетеді.
Толығырақ
Мәтінде қандай мәселе көтеріледі?
  • Ым-ишарат тілі туралы
  • Дәйексөздерді қосып сөйлеу туралы
  • Көпшілік алдында сөйлеуге дайындық туралы
29. Таны және оқы.
Көпшілік алдында көбінесе баяндама, дәріс оқылады. Оны қоғамдық, экономикалық, мәдени мәселелерді көтеруге байланысты қарым-қатынас орнатуда, ақпарат құралдарында да қолданады. Мұндағы маңызды мәселе, айтатын сөздің мазмұндылығы, қажеттілігі, көпті қызықтыруы. Көпшілік алдында сөз сөйлеу үшін арнайы дайындық қажет. Артық сөздерді алып тастап, ойды жүйелеп, логикалық байланысын дайындап алған абзал. Сонымен қатар қалжың, сықақ, өткір сөздерді де пайдаланған дұрыс. Сөзіңізді тыңдаушы көңіл қойып тыңдап, ұғынуы үшін ым-ишарат тілін де орынды пайдалануыңыз тиіс. Халқымыз "Ымды түсінбеген, дымды түсінбейді" дейді. Сонымен, көпшілік алдында сөйлеуге алдын ала дайындалудың маңызы зор. Соның әсерінен айтылатын ойыңды анық, жүйелі, бейнелі, таза жеткізуге қол жеткізесің. Осындай дайындықтың арқасында мені барған жерімде ұйып тыңдайды, сөзім тыңдаушы жүрегіне жетеді.
Толығырақ
  • Қарым-қатынас орнатуда сөздің маңызы зор.
  • Ым-ишарат тілін орынды қолданады.
  • Артық сөзді алып тастаймыз.
30. Таны және оқы.
  • Бот
  • Басқаша білмеймін
  • Оңай болады
  • Оған сөз жоқ
Сөздікқор
Қысқа да нұсқа сөйлеу
Разговорчивый
Сөзшең
Тапқыр жауап
Находчивый ответ
Көпшлік алдында сөйлеу
Көпшлік алдында сөйлеу
Публичное выступление
Суырып салма
Сөзі мірдің оғындай
Красноречие; ораторство
Ділмарлық
Кінәраттау
Осуждать; винить
Сөзі мірдің оғындай
Ым-ишарат тілі
Слова как стрела
Сөзі мірдің оғындай
Дәйексөз
Давать свободу
Ерік беру
Суырып салма
Импровизация
Ым-ишарат тілі
Сөзі мірдің оғындай
Слушать внимательно
Ұйып тыңдау
Кінәраттау
Цитата
Дәйексөз
Ерік беру
Говорить коротко и ясно
Қысқа да нұсқа сөйлеу
Ым-ишарат тілі
Жестовый язык 
Сөзшең

Поздравляем!

Урок закончен

Грамматиика