4. Қарым-қатынас

Сөздікқор

1/12

Урок

1/10

Урок

2/10

Урок

3/10

Поздравляем!

Урок закончен

очков
1. Таны және оқы.
  • Сөзшең
  • Тапқыр жауап
СөзшеңДілмарлықТапқыр жауапКөпшлік алдында сөйлеу
  • Көпшлік алдында сөйлеу
  • Ділмарлық
2. Таны және оқы.
  • Кінәраттау
  • Суырып салма
Ерік беруСөзі мірдің оғындайКінәраттауСуырып салма
  • Сөзі мірдің оғындай
  • Ерік беру
3. Таны және оқы.
  • Ым-ишарат тілі
  • Дәйексөз
Қысқа да нұсқа сөйлеу Ым-ишарат тіліҰйып тыңдауДәйексөз
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
  • Ұйып тыңдау
4. Таны және оқы.
  • Сөзшең
  • Көпшлік алдында сөйлеу
  • Ділмарлық
  • Тапқыр жауап
  • Сөзшең
  • Көпшлік алдында сөйлеу
  • Ділмарлық
  • Сөзі мірдің оғындай
  • Тапқыр жауап
  • Ерік беру
5. Таны және оқы.
ә
Ә
К
К
а
А
і
І
н
Н
р
Р
т
Т
у
У
а
А
т
Т
6. Таны және оқы.
  • Кінәраттау
  • Ерік беру
  • Суырып салма
  • Сөзі мірдің оғындай
  • Ым-ишарат тілі
  • Кінәраттау
  • Ерік беру
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
  • Суырып салма
  • Сөзі мірдің оғындай
7. Таны және оқы.
л
Л
р
Р
а
А
і
І
ы
Ы
қ
Қ
Д
Д
л
Л
м
М
8. Таны және оқы.
9. Таны және оқы.
  • Ұйып тыңдау
  • Дәйексөз
  • Ым-ишарат тілі
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
  • Ұйып тыңдау
  • Суырып салма
  • Ерік беру
  • Дәйексөз
  • Ым-ишарат тілі
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу
10. Таны және оқы.
11. Таны және оқы.
12. Таны және оқы.
13. Таны және оқы.
14. Таны және оқы.
  1. Мінберде
    сөз
    сөйлеу
    мәнерімен
    бар
    әлемді
    тәнті
    еткен
    Цицерон
    ешқашан
    арнайы
    жазба
    пайдаланбаған.
    Көпшілік
    алдында
    сөйлеу
    мәдениетін
    осы
    әдіспен
    меңгерсеңіз,
    тыңдармандарыңыз
    сізді
    Ойыңызды
    үшін
    алдымен
    жүйелі
    дайындық
    қажет.
    Уақыт
    өте
    келе
    тәжірибе
    жинап,
    нағыз
    сөз
    шеберіне
    айналатыныңыз
  • ұйып
  • тыңдайды.
  • мінсіз
  • анық
  • шүбәсіз.
  • жеткізу
15. Таны және оқы.
  • Иә, ол кез келген адамның қолынан келмейді.
  • Әрине, барлығы дәйексөз келтіреді.
  • Иә, мінсіз адам жоқ.
16. Таны және оқы.
көрсетіпті.
көрсетіпті.
Ол
Ол
Абай
Абай
эсседе
эсседе
Құнанбайұлының
Құнанбайұлының
сөздерін
сөздерін
ретінде
ретінде
сұрақтарына
сұрақтарына
талдаған
талдаған
дәйексөз
дәйексөз
17. Таны және оқы.
  1. Сөз
    жоқ,
    адам
    баласының
    тарихында
    қолы
    жеткен
    зор
    игілігі
    сәлемдесу.
    Оның
    тарихына
    көз
    жүгіртсек,
    адамдардың
    оны
    ойлап
    табуға
    болғаны
    байқалады.
    Себебі
    өзі
    секілді
    екі
    аяқты,
    жұмыр
    басты
    пендені
    кездестіргенде,
    өзінің
    қастық
    жасау
    ниетінің
    жоқ
    екендігін
    білдіру
    үшін,
    бір
    келу
    үшін
    оң
    қолын
    жоғары
    көтеретін
    болған.
    Бұл:
    «Мен
    қарусызбын,
    қолымда
    ештеме
    жоқ,
    саған
    адал
    ниетпен
    келіп
    тұрмын»,
    деген
    анық
    жеткізіп
    тұрғаны
    деп
    жазады
    ғалымдар.
  • ежелгі
  • рухани
  • мәмілеге
  • мұқтаж
  • ойын
18. Таны және оқы.
  • Жорға ат
  • Су төгілмес жорға
  • Боз жорға
  • Су төгілетін жорға
19. Таны және оқы.
  • Суырып салмалық қасиет
  • Сөзі мірдің оғындай азамат
  • Су төгілмес жорғадай болу
20. Таны және оқы.
  • Мұқтаж болу
  • Мәмілеге келу
  • Көпшілік алдында сөйлеу
21. Таны және оқы.
Мейірболат қандай кеңес берді?
  • Тапқыр жауап беру туралы
  • Суырып салмалық туралы
  • Сөйлеу мәдениетін көтеру туралы
22. Таны және оқы.
  • Кездесу соңында екі жақ бір мәмілеге келді.
  • Тапқыр жауап бере алатындары көп.
  • Сөзі мірдің оғындай жас маман екен.
23. Таны және оқы.
  1. Мариям,
    сізге
    мынадай
    сұрағым
    бар
    еді:
    ділмар,
    тапқыр
    жауап
    бере
    алатын,
    сөзі
    мірдің
    оғындай
    адамды
    шешен
    адам
    деуімізге
    болады
    ма?
    «Шешен»
    сөзінің
    мәні
    орыс
    тіліндегі
    «оратор»
    сөзімен
    дәл
    келеді
    ме?
  2. Иә,
    сұрағың
    жақсы
    екен.
    Меніңше,
    өзің
    де
    осы
    екі
    сөздің
    ішкі
    мәнінде
    аздаған
    болса
    да
    айырмашылық
    бар
    екенін
    байқап
    отырсың.
    Қазақ
    танымындағы
    шешен
    адамның
    ең
    басты
    ұстанымы
    игілікке
    қызмет
    ету.
    Яғни,
    ол
    сөзбен
    істі
    бітіреді
    және
    ол
    іс
    тек
    жақсылыққа
    бағытталған
    іс
    болса
    ғана,
    оны
    шешен
    адам
    деген
    қазақтар.
    Тек
    сөзшең,
    ділмар
    адамдардың
    барлығына
    “шешен”
    сөзін
    қолданбаған.
  3. Қандай
    қызық
    ақпарат,
    мен
    бірінші
    рет
    естіп
    отырмын.
    Шынында,
    қазақ
    тарихында
    шешен
    деген
    атпен
    қалған
    тұлғалар
    аса
    көп
    емес.
    Бірақ
    қазақтардың
    дені
    сөзге
    ерік
    берген
    шешен
    болғанын
    растайтын
    деректер
    көп.
    Содан
    кейін
    менің
    осындай
    сұрақтарым
    туындаған
    еді.
  4. Енді
    біліп
    жүресің.
    Әрине,
    әр
    қоғамның
    өз
    жүйесі
    бар,
    соған
    қарай
    қалыптасатын
    сөздік
    қоры
    болады.
  5. Сізді
    ұйып
    тыңдай
    бергім
    келеді,
    бірақ
    уақытым
    аз
    еді.
    Алғыс
    білдіремін,
    тағы
    да
    жолыққанда
    әңгімемізді
    жалғастырсақ
    деген
    ниетім
    бар.
    Сау
    болыңыз.
  6. Сау
    болыңыз.
24. Таны және оқы.
Сұхбат не туралы?
  • Қысқа да нұсқа сөйлеу өнері туралы
  • Қазақ танымындағы “шешен адам” туралы
  • Суырып салмалық қасиет туралы
25. Таны және оқы.
  1. Мариям,
    сізге
    мынадай
    сұрағым
    бар
    еді:
    ділмар,
    бере
    алатын,
    сөзі
    мірдің
    оғындай
    адамды
    шешен
    адам
    деуімізге
    болады
    ма?
    «Шешен»
    сөзінің
    мәні
    орыс
    тіліндегі
    «оратор»
    сөзімен
    дәл
    келеді
    ме?
  2. Иә,
    сұрағың
    жақсы
    екен.
    Меніңше,
    өзің
    де
    осы
    екі
    сөздің
    ішкі
    мәнінде
    аздаған
    болса
    да
    айырмашылық
    бар
    екенін
    байқап
    отырсың.
    Қазақ
    танымындағы
    шешен
    адамның
    ең
    басты
    ұстанымы
    игілікке
    қызмет
    ету.
    Яғни,
    ол
    сөзбен
    істі
    бітіреді
    және
    ол
    іс
    тек
    жақсылыққа
    бағытталған
    іс
    болса
    ғана,
    оны
    шешен
    адам
    деген
    қазақтар.
    Тек
    ділмар
    адамдардың
    барлығына
    “шешен”
    сөзін
    қолданбаған.
  3. Қандай
    қызық
    ақпарат,
    мен
    бірінші
    рет
    естіп
    отырмын.
    Шынында,
    қазақ
    тарихында
    шешен
    деген
    атпен
    қалған
    тұлғалар
    аса
    көп
    емес.
    Бірақ
    қазақтардың
    дені
    сөзге
    шешен
    болғанын
    растайтын
    деректер
    көп.
    Содан
    кейін
    менің
    осындай
    сұрақтарым
    туындаған
    еді.
  4. Енді
    біліп
    жүресің.
    Әрине,
    әр
    қоғамның
    өз
    жүйесі
    бар,
    соған
    қарай
    қалыптасатын
    сөздік
    қоры
    болады.
  5. Сізді
    бергім
    келеді,
    бірақ
    уақытым
    аз
    еді.
    Алғыс
    білдіремін,
    тағы
    да
    жолыққанда
    әңгімемізді
    жалғастырсақ
    деген
    ниетім
    бар.
    Сау
    болыңыз.
  6. Сау
    болыңыз.
  • ұйып
  • ерік
  • жауап
  • тапқыр
  • тыңдай
  • берген
  • сөзшең,
26. Таны және оқы.
  • – Иә, сұрағың жақсы екен. Меніңше, өзің де осы екі сөздің ішкі мәнінде аздаған болса да айырмашылық бар екенін байқап отырсың. Қазақ танымындағы шешен адамның ең басты ұстанымы – игілікке қызмет ету. Яғни, ол сөзбен істі бітіреді және ол іс тек жақсылыққа бағытталған іс болса ғана, оны шешен адам деген қазақтар. Тек сөзшең, ділмар адамдардың барлығына “шешен” сөзін қолданбаған.
  • – Мариям, сізге мынадай сұрағым бар еді: ділмар, тапқыр жауап бере алатын, сөзі мірдің оғындай адамды шешен адам деуімізге болады ма? «Шешен» сөзінің мәні орыс тіліндегі «оратор» сөзімен дәл келеді ме?
  • – Сау болыңыз.
  • – Қандай қызық ақпарат, мен бірінші рет естіп отырмын. Шынында, қазақ тарихында шешен деген атпен қалған тұлғалар аса көп емес. Бірақ қазақтардың дені сөзге ерік берген шешен болғанын растайтын деректер көп. Содан кейін менің осындай сұрақтарым туындаған еді.
  • – Сізді ұйып тыңдай бергім келеді, бірақ уақытым аз еді. Алғыс білдіремін, тағы да жолыққанда әңгімемізді жалғастырсақ деген ниетім бар. Сау болыңыз.
  • – Енді біліп жүресің. Әрине, әр қоғамның өз жүйесі бар, соған қарай қалыптасатын сөздік қоры болады.
27. Таны және оқы.
Көпшілік алдында көбінесе баяндама, дәріс оқылады. Оны қоғамдық, экономикалық, мәдени мәселелерді көтеруге байланысты қарым-қатынас орнатуда, ақпарат құралдарында да қолданады. Мұндағы маңызды мәселе, айтатын сөздің мазмұндылығы, қажеттілігі, көпті қызықтыруы. Көпшілік алдында сөз сөйлеу үшін арнайы дайындық қажет. Артық сөздерді алып тастап, ойды жүйелеп, логикалық байланысын дайындап алған абзал. Сонымен қатар қалжың, сықақ, өткір сөздерді де пайдаланған дұрыс. Сөзіңізді тыңдаушы көңіл қойып тыңдап, ұғынуы үшін ым-ишарат тілін де орынды пайдалануыңыз тиіс. Халқымыз "Ымды түсінбеген, дымды түсінбейді" дейді. Сонымен, көпшілік алдында сөйлеуге алдын ала дайындалудың маңызы зор. Соның әсерінен айтылатын ойыңды анық, жүйелі, бейнелі, таза жеткізуге қол жеткізесің. Осындай дайындықтың арқасында мені барған жерімде ұйып тыңдайды, сөзім тыңдаушы жүрегіне жетеді.
Толығырақ
28. Таны және оқы.
Көпшілік алдында көбінесе баяндама, дәріс оқылады. Оны қоғамдық, экономикалық, мәдени мәселелерді көтеруге байланысты қарым-қатынас орнатуда, ақпарат құралдарында да қолданады. Мұндағы маңызды мәселе, айтатын сөздің мазмұндылығы, қажеттілігі, көпті қызықтыруы. Көпшілік алдында сөз сөйлеу үшін арнайы дайындық қажет. Артық сөздерді алып тастап, ойды жүйелеп, логикалық байланысын дайындап алған абзал. Сонымен қатар қалжың, сықақ, өткір сөздерді де пайдаланған дұрыс. Сөзіңізді тыңдаушы көңіл қойып тыңдап, ұғынуы үшін ым-ишарат тілін де орынды пайдалануыңыз тиіс. Халқымыз "Ымды түсінбеген, дымды түсінбейді" дейді. Сонымен, көпшілік алдында сөйлеуге алдын ала дайындалудың маңызы зор. Соның әсерінен айтылатын ойыңды анық, жүйелі, бейнелі, таза жеткізуге қол жеткізесің. Осындай дайындықтың арқасында мені барған жерімде ұйып тыңдайды, сөзім тыңдаушы жүрегіне жетеді.
Толығырақ
Мәтінде қандай мәселе көтеріледі?
  • Көпшілік алдында сөйлеуге дайындық туралы
  • Ым-ишарат тілі туралы
  • Дәйексөздерді қосып сөйлеу туралы
29. Таны және оқы.
Көпшілік алдында көбінесе баяндама, дәріс оқылады. Оны қоғамдық, экономикалық, мәдени мәселелерді көтеруге байланысты қарым-қатынас орнатуда, ақпарат құралдарында да қолданады. Мұндағы маңызды мәселе, айтатын сөздің мазмұндылығы, қажеттілігі, көпті қызықтыруы. Көпшілік алдында сөз сөйлеу үшін арнайы дайындық қажет. Артық сөздерді алып тастап, ойды жүйелеп, логикалық байланысын дайындап алған абзал. Сонымен қатар қалжың, сықақ, өткір сөздерді де пайдаланған дұрыс. Сөзіңізді тыңдаушы көңіл қойып тыңдап, ұғынуы үшін ым-ишарат тілін де орынды пайдалануыңыз тиіс. Халқымыз "Ымды түсінбеген, дымды түсінбейді" дейді. Сонымен, көпшілік алдында сөйлеуге алдын ала дайындалудың маңызы зор. Соның әсерінен айтылатын ойыңды анық, жүйелі, бейнелі, таза жеткізуге қол жеткізесің. Осындай дайындықтың арқасында мені барған жерімде ұйып тыңдайды, сөзім тыңдаушы жүрегіне жетеді.
Толығырақ
  • Қарым-қатынас орнатуда сөздің маңызы зор.
  • Ым-ишарат тілін орынды қолданады.
  • Артық сөзді алып тастаймыз.
30. Таны және оқы.
  • Бот
  • Оған сөз жоқ
  • Оңай болады
  • Басқаша білмеймін
Сөздікқор
Сөзшең
Разговорчивый
Дәйексөз
Тапқыр жауап
Находчивый ответ
Ділмарлық
Ділмарлық
Публичное выступление
Көпшлік алдында сөйлеу
Сөзі мірдің оғындай
Красноречие; ораторство
Ділмарлық
Кінәраттау
Осуждать; винить
Ділмарлық
Көпшлік алдында сөйлеу
Слова как стрела
Сөзі мірдің оғындай
Кінәраттау
Давать свободу
Ерік беру
Көпшлік алдында сөйлеу
Импровизация
Суырып салма
Көпшлік алдында сөйлеу
Слушать внимательно
Ұйып тыңдау
Тапқыр жауап
Цитата
Дәйексөз
Қысқа да нұсқа сөйлеу
Говорить коротко и ясно
Ым-ишарат тілі
Ұйып тыңдау
Жестовый язык 
Ым-ишарат тілі

Поздравляем!

Урок закончен

Грамматиика